pondělí 28. prosince 2015

Domácí šunková a sýrová PIZZA

Tak jsem si včera volala se ségrou a říkám jí, že mám strašnou chuť na pizzu. Ona na to, že by si jí taky dala, ale pizzerka u nás má dovolenou. Tak jsme to smutně přešly. Ale! Mě to nedalo a večer jsem si našla recept na těsto. Říkám si jestli bude jednoduchý, tak to zkusim. Byla jsem sama doma, tak mi to neměl kdo vymlouvat. A ejhle našla jsem nekynuté těsto, tak jsem to vyzkoušela. Náplň na pizzy jsem udělala co dům dal a vznikla z toho jedna sýrová a druhá šunková? Něco v tom smyslu. Jestli máte volnou hodinku a chuť na pizzu, tak vzhůru do toho! :) 


Těsto (Recept jsem našla na této adrese.)
  300g hl. mouky
  1/2 prášku do pečiva
  1/2 lžičky soli
  2 lžíce oleje (já jsem dávala o něco víc)
  mléko dle potřeby (cca 150ml)

Suroviny smíchejte dohromady, vznikne vám těsto (podle mě úžasný - vůbec se nelepilo a šlo dobře rozválet). Já jsem těsto rozdělila na dvě části, z kterých jsem vyválela slabé pláty ve tvaru pizzy (ty moje sice tak vůbec nevypadaly, ale když to po upečení nakrájíte na pizzové výseče, tak se to ztratí). Nebo můžete řikat, že je to moderní, haha.

Šunková pizza
  šunka, slanina, ...
  cibule
  kečup
  koření (nejlépe na pizzu)
  olej
  sýr

Nejdříve si osmažte dozlatova půlku cibule na kostičky. V misce smíchejte olej, kečup, koření a osmaženou cibulku. Touto směsí vyválený plát těsta potřete. Pak navrch dejte šunku, slaninu apod. Dále jsem dala cibuli nakrájenou na kolečka. Po upečení jsem pizzu posypala sýrem.

Sýrová pizza
  smetana 33%
  jakékoliv sýry (já jsem použila eidam, kiri a hermelín)
  stroužek česneku
  sůl a pepř
  slanina
  cibule

Jako první si do misky vylejte smetanu (mě bohatě stačila jedna) do ní nastrouhejte sýry co máte. Osolte opepřete a dejte na jemnou nakrájený česnek. Dejte směs na plát těsta a posypte nakrájenou slaninou na kostičky. Na konec opět cibuli nakrájenou na kolečka.

Pizzy pečte na 200° cca 10 min. 

Dobrou chuť! 


1 komentář:

  1. Mít byt sama pro sebe, tak kuchtím od rána do večera. Jenže já doma pořád někoho mám a vím, že by mi do toho kecali a stáli za prdelí a o to nemám zájem :-D

    Musím říci, že pizza vypadá úplně lahodně! Strašně ráda chci zkusit pizzu, tak jednou se do toho rozhodně pustím! Recept jsem si okopírovala a zkusím jí přítelovi :33 :-)

    OdpovědětVymazat