pátek 25. prosince 2015

Jablečný koláč

Jedna ze základních věcí co by jste o mě měli vědět je, že ráda peču a vcelku i ráda vařím. Proto jsem se rozhodla, že se s vámi podělím o recepty, které jsem nějakým způsobem dala dohromady (internet, rodinné recepty, vlastní nápady apod.). Hlavní věc je ta, že vám sem nebudu dávat nic co bych nevyzkoušela a nedoporučila ;)

Jako první recept jsem si pro vás připravila českou podobu jablkového koláče (typický pro Ameriku). V tomto podání je to spíš český štrúdl, ale v koláčové formě. 

Je to strašně jednoduchý a zaručeně to zvládne každej. Osobně nejvíc mi na tom chutná to, že jablka jsou na kostičky, takže i po upečení jsou trochu tvrdý na rozdíl od štrúdlu, kde jsou nastrouhaný a blemcavý.


Ingredience: 
- listové těsto
- cca 5 středně velkých jablek
- skořice
- cukr
- 1 lžíce polohrubé mouky
- ořechy

Postup:
Nejdříve si na vále posypaném moukou rozválíme listové těsto (to koupíte snad v každé prodejně a dokonce někde i vyválený). Formu vymažeme olejem a potom do ní dámě rozválené těsto. Vytvarujeme těsto podle formy a zbytek těsta znovu rozválíme a nařežeme na plátky.

Oloupeme jablka a nakrájíme na kostky. Dáme do misky a smícháme s cukrem, skořicí, ořechy a moukou. Vše promícháme a směs nasypeme do formy s těstem.

Z plátků listového těsta vytvoříme na povrch směsi mřížku a pomažeme rozmíchaným vajíčkem. Místo mřížky můžete koláč pokrýt celý plátem těsta, jenom to nezapomeňte propíchat vidličkou/nožem. Vlastně si s tim můžete vyhrát podle vaší fantazie.

Dáme péct na 220°C. Pečeme asi 30 min do zlatova.

Dobrou chuť! 

Žádné komentáře:

Okomentovat