sobota 1. října 2016

Makronky

Tak si říkám, že bych se měla učit. Na pondělí mě čeká naučit se první dvě maturitní otázky z ekonomie, ale prostě to nějak nevyšlo. Prokrastinace jako blázen. Tak jsem se tedy pustila do makronek. Prošla jsem si pár receptů, viděla jsem pár videí a tadááá.

Samozřejmě se mi toho hodně nepovedlo a pro příště vím víc. Jedna makronka skončila na zemi díky mojí nešikovnosti. Dělala jsem absolutně domácí mandlovou mouku (z domácích mandlí - asi hodina navíc než jsem mandle oloupala). Nevážila jsem si suroviny na krém, takže z něho byla kejda a já musela vyndat nové máslo z mrazáku a tak dále.

Především jsem čerpala z tohoto webu: www.tomichutna.cz



MAKRONKY
   1 hrnek moučkového cukru 
   3/4 hrnku namletých mandlí bez slupky
   1/4 hrnku krupicového cukru
   3 vaječné bílky
   
Nejdříve smíchejte namleté mandle s moučkovým cukrem a prosejte. Bílky vyšlehejte. Poté přišlehávejte po lžících cukr. Bílek šlehejte tak dlouho dokud nebude po vyndání metel tvořit krásně pevné vysoké lesklé špičky, Stěrkou vmíchávejte do bílků mandlovou moučku. Do této směsi můžete přidat cokoliv (ať už barvivo nebo příchuť - osobně jsem přidala kávu a kakao).

Na plech si připravte pečící papír a pomocí cukrářského sáčku tvořte z těsta kolečka. Počítejte s tím, že se těsto trochu rozteče. Poté s plechem bouchněte, aby se z makronek dostaly bublinky. 
Připravené makronky se musí nechat odpočinout, aby trochu okoraly. Když na ně šáhnete neměli by jste mít prst od těsta (to proto, aby vám při pečení nepopraskaly). Makronky nechte alespoň 30 min odstát. Mezitím si předehřejte troubu na 130°C. Pečení záleží na velikosti makronek - cca 10 minut.

KRÉM
   1 máslo
   vanilkový pudink (mléko, cukr)

Uvařte si klasický pudink. Mezitím si rozšlehejte máslo a vychladlý pudink do něj přidávejte. Vychází to asi na polovinu várky pudinku (když vaříte klasicky z půl litru mléka). 

Malinový krém jsem udělala tak, že jsem rozvařila maliny s cukrem. Směs jsem přecedila, aby tam nebyla semínka a poté jí přimíchala do krému.


Dobrou chuť, Zúza

Žádné komentáře:

Okomentovat